موتورهای جستجو یا Search Engines
نوشته شده توسط : hamed


معمولاً با شنیدن اصطلاح موتور کاوش یا این که  سئو در مشهد  به خاطر گوگل و یاهو می افتیم.

اما این غلط وجود ندارد. گوگل و یاهو، دو مثال از موتورهای کاوش گر اینترنت میباشند و به عنوان مثال دارای شهرت‌ترین موتورهای کاوش محسوب می گردند.

ولی موتور کاوش (SE) قرار وجود ندارد الزاماً در اینترنت کاوش نماید.

تمجید موتور کاوش (روی هم رفته‌خیس) قادر است به طور تحت باشد:

موتورهای کاوشگر گروه‌ای از قابل انعطاف افزارها و مشقت بار افزارها میباشند که میتوانند در یک فضای معلوم دربین وسعت کلان‌ای از اطلاعات، داده ها یا این که داده‌های مد حیث یوزرها یا این که قابل انعطاف افزارها را کاوش نمایند.

این کاوش قادر است روی هارد دیسک کامپیوتر شما، روی خاطر‌ی تلفن همراه شما، در یک مقر داده یا این که در فضای اینترنت صورت بپذیرد.

در شرایطی که موتور کاوش در فضای اینترنت در پی داده ها بگردد، به آن موتور کاوش گر اینترنت گفته میگردد.

 

در دنیای تکنولوژی، به هر سیستمی که دربین وسعت متعددی از داده ها، داده‌های مشخصی را کاوش نماید، موتور کاوش گفته می‌گردد.

البته آنچه امروزه معمولاً به اسم موتور کاوش می‌شنویم، خلاصه‌ گردیده‌ی عبارت موتور جستجوی اینترنت یا این که Web Search Engine میباشد که به جهت فراگیر شدن آن، به صورت کوتاه گردیده‌ی موتور کاوش آیتم به کار گیری قرار می گیرد.

با توسعه و گسترش دنیای اینترنت و ارتقا غیرقابل تصور ساخت و ساز محتوا، اهمیت موتورهای کاوش بیشتر از پیشین شد و میبینیم که امروز، موتور جستجوی گوگل تحت عنوان برگزیدگان موتور جستجوی فعلی در دنیا، یکی از از اصلی ترین نهاد های اقتصادی جهان به حساب میآید.

در حالتی که که علاقمند به مطالعه‌ی تاریخچه اول موتورهای کاوش در وب باشید، زونن رایش در یکی‌از کلاسیک‌ترین نوشته‌ی علمی‌هایی که منبع استناد بخش اعظمی از وبسایت‌های دیگر هم می‌باشد، این تاریخچه را با تمرکز و جزئیات ذکر نموده است.

البته شاید مهمترین نکته درباره‌ی موتورهای کاوش این باشد که گوگل، که امروز حاکمیت این صنعت را در مشت داراست، در مقایسه با کمپانی‌های دیگری مانند یاهو و آلتاویستا، یک کمپانی تازه محسوب میشود و دیرتر از سایر وارد بازار گردیده‌است.

این موضوع، معمولاً تحت عنوان یکی مثالهای کلاسیک در استراتژی مطرح می شود که پایان بودن یا این که دیرتر وارد یک بازار شدن، مدام نقص‌ وجود ندارد و قادر است مزیت هم محسوب خواهد شد.

در‌صورتی‌که که علاقمند به درک کردن سهم بازار هر کدام از موتورهای جستجوی وب باشید، شاید نمودار ذیل (از www.netmarketshare.com) که سهم بازار مرتبط با استارت سال ۲۰۱۶ را علامت می دهد، برای شما موثر باشد:





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: